Μετά τον Παύλο Ντεμπέμπε, ιδρυτή της έκθεσης ζωγραφικής «Σκιές Και Περπατήματα» καιρός να γνωρίσουμε και την υπόλοιπη ομάδα.

 

 

Σμαράγδα Τσόκαλη

Τι σημαίνει για εσένα η ζωγραφική;

Η ζωγραφική είναι για εμένα κοινωνία ψυχών. Επικοινωνώ με τους συνανθρώπους χωρίς φασαρία και χωρίς πολλά λόγια. Είναι για εμένα κοινωνία συναισθημάτων και μηνυμάτων.

Ποιος είναι ο αγαπημένος σου ζωγράφος και γιατί;

Λατρεύω τους νέους ζωγράφους, αυτούς που είναι στο ξεκίνημα τους, εκείνους που δεν διστάζουν να είναι η ζωγραφική τους ένα νέο ξεκίνημα συνεχώς. Ίσως αυτούς που δεν έχω γνωρίσει ακόμα ή ίσως αυτούς που έχω γνωρίσει αλλά που με κάνουν συνεχώς να τους αναζητώ. Λατρεύω αυτούς που ξαφνιάζουν με τη νεότητα τους και τη φρεσκάδα τους, ανεξάρτητα από την ηλικία.

Ποια είναι η θεματολογία των έργων σου στην έκθεση; Είναι η πρώτη σου δουλειά αυτή;

Η θεματολογία μου σε αυτή τη έκθεση είναι οι σκιές της προσφυγιάς που εξακολουθεί να μας διδάσκει μέσα από το κυνηγητό της και το ατελεύτητο περπάτημα της τη θέληση και αγάπη για την ζωή και την ειρήνη. Οι εικόνες βγήκαν σα σκιές κι αυτές μέσα από ένα ποίημα που γεννήθηκε κι αυτό πρόσφατα. Δημιουργήθηκαν οχτώ πίνακες ζωγραφικής μικρών διαστάσεων.

Ποιο είναι το ποίημα που «γέννησε» τις εικόνες;

Το ποίημα που γέννησε τις εικόνες είναι το:

ΖΩΗ ΑΤΕΛΕΥΤΗΤΗ

Και ήρθε η μέρα που γίναμε πουλιά,
κάναμε τον πόνο μας φυλλωσιές και σπίτι μας.
Τα σώματά μας, κορμοί δέντρου της θλίψης μας.
Είπαμε πως θα ζήσουμε διαφορετικά , όμως θα ζήσουμε.
Και ήρθε η νύχτα που γίναμε καράβια,
τα σώματά μας κορμοί δέντρων , σανίδες σωτηρίας.
Είπαμε ας κάνουμε για λίγο σπίτι μας το νερό
κι εκείνο ανταπέδωσε στο έπακρο με κάθαρση.
Τα δάκρυά μας ένα μαζί του ,
κάνοντας τους κορμούς μας Τίμιο ξύλο.
Το Τίμιο ξύλο το πουλήσαμε ένα βράδυ
στην Πλατεία Βικτωρίας για 5 ευρώ.
Είπαμε ας ζήσουμε και πάλι ,
θα κάνουμε σπίτι μας τον ήλιο και τον άνεμο.
Αφήσαμε τα βαριά κορμιά μας και γίναμε στάχυα
σε αναμονή του θερισμού,
να φυσήξει ο άνεμος δυνατά πριν γίνουμε δεμάτια,
να μας ανεβάσει ψηλά, στον Ήλιο κι ας μας κάψει ,
εμείς θα ζήσουμε και πάλι .

Δεν είναι η πρώτη μου δουλειά αυτή , με το σύζυγο μου Μιχαήλ εκθέταμε τους πίνακές μας και αγιογραφίες επί χρόνια σε ένα παλαιότερο εργαστήριο Ζωγραφικής που ονομαζόταν «Το Δελφίνι», το οποίο είχε ανοίξει ο Μιχαήλ. Έχω συμμετέχει σε δύο ακόμα ομαδικές εκθέσεις. Στο «κέντρο ανάπτυξης προσωπικότητας και μεταμόρφωσης της κοινωνίας» Natalya Mikhyeyeva , καθώς και στην 10η έκθεση της Πάρου Aegean Blue 2018.

Ποια είναι τα επόμενα επαγγελματικά σου σχέδια;

Τα επαγγελματικά μου σχέδια είναι να παραμείνω μέλος στην ομάδα ζωγράφων της Debebe Galerie με τον Paul Debebe τον γιο μου, τον Μichaeldolphin τον άντρα μου, και την D.D. την κόρη μου, να ζωγραφίζω και να αγιογραφώ κοντά τους κι όπου υπάρχει θέμα που να με συγκινεί να συμμετέχω σε ομαδικές εκθέσεις της Debebe Galerie.
Θέλω να ζωγραφίζω για την Ειρήνη σ’ όλον τον κόσμο μέχρι να πεθάνω αν αυτό θεωρείται επαγγελματικό σχέδιο.

Πού μπορούμε να σε βρούμε;

Σίγουρα μπορούμε να επικοινωνούμε μέσω της Debebe Galerie Πλατεία Κάνιγγος 19 καθώς και στο https://www.facebook.com/profile.php?id=100009175897005

 

Δημήτρης Ντάσιος

Τι σημαίνει για εσένα η ζωγραφική;

Αν ζωγραφίσω καλά κοιμάμαι καλά. Αν δεν ζωγραφίσω καλά δεν κοιμάμαι καλά. Αν δεν ζωγραφίσω καθόλου κοιμάμαι μέχρι το μεσημέρι και ξυπνάω γέρος.

Ποιος είναι ο αγαπημένος σου ζωγράφος και γιατί;

Αλλάζει αυτό ανά καιρούς… την συγκεκριμένη περίοδο αγαπημένος μου ζωγράφος σύμφωνα με τις σημειώσεις μου είναι ο Johannes Grützke, γιατί κάθε που κοιτάω ζωγραφιές του μου έρχεται κι εμένα όρεξη να ζωγραφίσω.

Ποια είναι η θεματολογία των έργων σου στην έκθεση; Είναι η πρώτη σου δουλειά αυτή;

Η θεματολογία αλλάζει από έργο σε έργο, ίσως ακόμα και μέσα στο ίδιο το έργο. Δεν υπάρχει μόνο μία θεματική. Δεν ξέρω ποια είναι η θεματική, προσπάθησα να το κάνω πιο γενικό αλλά δεν τα κατάφερα. Δεν ζωγράφισα κάτι με σκοπό την έκθεση. Πρώτη μου δουλειά, αν εννοείτε πρώτη έκθεση τότε ναι, αν πάλι πιάνεται όλο το φάσμα των δουλειών τότε ντρέπομαι που το λέω αλλά είναι επίσης η πρώτη μου δουλειά. Αν εννοείτε η πρώτη μου δουλειά ζωγραφικά (τα πρώτα μου έργα) τότε σίγουρα όχι. Σε γενικές γραμμές ψάχνω δουλειά και αν έχετε κάτι να προτείνετε θα ακούσω τις προτάσεις σας.

Ποια είναι τα επόμενα επαγγελματικά σου σχέδια;

Τα σχέδια μου είναι να κατακτήσω την σχολή καλών τεχνών,να διώξω τους μαθητές, να κάνω τους καθηγητές μαθητές και να τους διδάξω μαγειρική (η αγιογραφία θα παραμείνει όπως έχει).

Πού μπορούμε να σε βρούμε;

Μπορείτε να με βρείτε σπίτι μου καθώς εκεί είμαι τις περισσότερες ώρες της ημέρας, επίσης στο ίντερνετ, αν δεν έχετε φυσική παρουσία.

Fb/ δημητρης ντασιος. gmail/ e.khaserious@gmail.com έχω σκεφτεί να φτιάξω και ινσταγκραμ αλλά με φοβίζει ακόμα η ιδέα.

 

Μυρτώ Παπαδάκη

Τι σημαίνει για εσένα η ζωγραφική;

Η δημιουργικότητα είναι κάτι έμφυτο και ζωτικής σημασίας για εμένα. Η ζωγραφική και οι οπτικές τέχνες γενικότερα είναι ο τρόπος που εκφράζω αυτή τη δημιουργικότητα. Ανακάλυψα αυτή τη σχέση μου με την τέχνη σε μία περίοδο πολύ δύσκολη σε προσωπικό επίπεδο. H τέχνη είναι η γλώσσα της ψυχής μου, ο χώρος που νιώθω ασφαλής και πλήρης και ο τρόπος μου να προσφέρω στον κόσμο. Πιστεύω ότι η τέχνη ιδιαίτερα στις μέρες μας έχει να παίξει ένα πολύ σημαντικό ρόλο εκφράζοντας και υπενθυμίζοντας αλήθειες που έχουμε παραμερίσει ως κουλτούρα και ως κοινωνία.

Ποιος είναι ο αγαπημένος σου ζωγράφος και γιατί;

Πολλοί καλλιτέχνες με έχουν αγγίξει και δεν γνωρίζω πάντα το γιατί. Σήμερα θα ξεχώριζα τον Egon Schiele για την ένταση της γραμμής του, τον Gustav Klimt για τις συνθέσεις του, τη Louise Bourgeois για το σύνολο του έργου της. Επίσης αγαπώ ιδιαιτέρως την Ιαπωνική ξυλογραφία και εικονογράφηση.

Ποια είναι η θεματολογία των έργων σου στην έκθεση; Είναι η πρώτη σου δουλειά αυτή;

Η δουλειά μου είναι άμεσα επηρεασμένη από τη φύση, την ψυχολογία και ιδιαίτερα το έργο του Jung (σσ. Καρλ Γκούσταβ Γιουνγκ) και τη θεραπεία σε διευρυμένες καταστάσεις συνείδησης, καθώς και από διάφορες πνευματικές παραδόσεις. Το γενικότερο πλαίσιο που κινούνται τα έργα μου αφορά αυτό το εσωτερικό ταξίδι αναζήτησης, με έντονα στοιχεία συμβολισμού, αφήγησης και θηλυκότητας. Τα πιο πρόσφατα έργα μου, και αυτά που παρουσιάζονται στην έκθεση, αφορούν ιδιαίτερα τη θηλυκότητα, τόσο σε σχέση με το γυναικείο σώμα όσο και ως θεμελιώδη ποιότητα της ψυχής.

Ποια είναι τα επόμενα επαγγελματικά σου σχέδια;

Προγραμματίζω τη συμμετοχή μου σε κάποιες εκθέσεις και residencies στο εξωτερικό.

Που μπορούμε να σε βρούμε;

Μπορείτε να με βρείτε στο @myrtopapadaki (Instagram), στο facebook.com/myrtopapadakiart και στην προσωπική μου ιστοσελίδα www.myrtopapadaki.net

 

Κωνσταντίνα Ντεμπέμπε

Τι σημαίνει για εσένα η ζωγραφική;

Η ζωγραφική για μένα σημαίνει χαλάρωση. Μεγάλωσα σε οικογένεια ζωγράφων, το ότι θα ζωγραφίσεις και θα το εξελίξεις για κάποιο λόγο ήταν σχεδόν δεδομένο. Δεν ήταν κάτι που κυνήγησα, ωρίμασα και μετά από καιρό αποφάσισα να το δοκιμάσω. Μεγάλωσα με/από αυτό. Οπότε ευτυχώς ή δυστυχώς δεν εξιδανίκευσα ποτέ αυτήν την τέχνη. Το μόνο σίγουρο είναι ότι όταν θέλω να χαλαρώσω, η ζωγραφική με βοηθάει να αδειάζω το κεφάλι μου και να μη σκέφτομαι τίποτε άλλο. Κάτι που δεν μπορώ να πετύχω με οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα. Είναι ένας (καλλιτεχνικός) διαλογισμός.

Ποιος είναι ο αγαπημένος σου ζωγράφος και γιατί;

Ο αγαπημένος μου ζωγράφος είναι ο Πικάσο. Γιατί; Γιατί εκφράζει το τι είναι πραγματικά ζωγραφική, αλλά και γενικότερα τέχνη, αναδεικνύει κάτι πέρα από την τεχνική και τον κανόνα. Τα έργα του μου βγάζουν έναν αυθορμητισμό και μια αμεσότητα που έχουν τα παιδιά. Και για μένα τέχνη είναι να εκφράζεσαι άφοβα πάντα, σαν παιδί. Έχει πει και ο ίδιος: «έκανα 4 χρόνια να ζωγραφίσω σαν τον Ραφαήλ, αλλά μια ζωή για να ζωγραφίζω σαν παιδί.»

Ποια είναι η θεματολογία των έργων σου στην έκθεση; Είναι η πρώτη σου δουλειά αυτή;

Οι δύο πίνακές μου στην έκθεση είναι το “Guitarapocalypse” και το “Frizzends”. Από το “σκιές και περπατήματα” (θεματική της έκθεσης) θέλησα να εστιάσω στη σκιά και το περπάτημα της προσωπικής μου έκφρασης και προσωπικότητας. Στο Γκιταραπόκαλυψ, χρησιμοποιώντας κάρβουνο και ελάχιστο λαδοπαστέλ, βλέπετε την σκιά της αγάπης μου, της κιθάρας. Είναι κάτι απλό, αλλά και με πάθος, κάτι που χαρακτηρίζει την κιθάρα. Το Φρίζεντς από την άλλη έχει να κάνει με τη σκιά των προγόνων, των ριζών και το πώς μας επηρεάζει η κουλτούρα από την οποία ερχόμαστε. Ως μιγάς, θέλησα να αναδείξω πως τα χαρακτηριστικά σου: αφρικανικά, ασιαστικά, ευρωπαϊκά ή ότι και αν είναι, είναι αυτά με τα οποία πορεύεσαι και καταλήγουν φίλοι σου, σε σημαδεύουν και σε αγκαλιάζουν και οφείλεις να τα αναδεικνύεις (Frizzends= Frizz + friends). Ναι, είναι η πρώτη μου δουλειά και χαίρομαι που έγινε μέσω της Γκαλερί του αδελφού μου. Χώρος νέος και υποσχόμενος.

Ποια είναι τα επόμενα επαγγελματικά σου σχέδια;

Επόμενα σχέδια; (γέλια) Να ολοκληρώσω τις σπουδές μου στην κλασική κιθάρα και στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, ενώ ετοιμάζω καινούργια ζωγραφικά έργα και δοκιμάζω τις αντοχές μου σε μουσικές προκλήσεις (φεστιβάλ, σεμινάρια κιθάρας). Όσο για τα επαγγελματικά, συμμετέχω στην Debebe Galerie.

Πού μπορούμε να σε βρούμε;

Μπορείτε να με βρείτε στο instagram: dinadebebe, αλλά και με email: dinadebebeart@gmail.com. Σύντομα θα είναι έτοιμη και ομώνυμη σελίδα στο fb: Dina Debebe

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *