Γράφει η Μαρία Αρκουδή 

Εφευρέτης – Επιχειρηματίας

Οι συγκυρίες, αν και όχι τόσο ευχάριστες, είναι ιδανικές για το ηλεκτρονικό εμπόριο. Η γνωστή πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου «Amazon» έχει φροντίσει να ανοίξει διάπλατα αυτόν τον δρόμο. Δεν υπάρχει, πλέον, προϊόν είτε προέρχεται από την Αμερική, είτε από την Ευρώπη, είτε από την Αυστραλία που να μην πωλείται μέσω της Amazon κι επειδή οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους, αρκεί να αναφέρω ότι ο ημερήσιος τζίρος της για το 2020 ήταν 1 δις δολάρια!

Έχω ατομική επιχείρηση και αποφάσισα να ξεκινήσω την πώληση ενός προϊόντος (ελληνικής πατέντας και κατασκευής), που απευθύνεται σε συγκεκριμένο κοινό και κυρίως στο κοινό των Η.Π.Α., της Ευρώπης και της Αυστραλίας. Αμέσως σκέφτηκα την Amazon. Ξεκίνησα να ρωτάω φίλους και γνωστούς που ασχολούνται με το εμπόριο, τις εξαγωγές και με τις μεταφορές, αλλά κανείς μα κανείς δε γνώριζε! Έμεινα έκπληκτη. Πώς γίνεται να μην υπάρχει ούτε ΕΝΑΣ από το εμπόριο που έστω να γνωρίζει κάτι για το πως λειτουργεί από την μεριά του πωλητή το Amazon;

Υποσχέθηκα στον εαυτό μου μόλις ανοίξω τον λογαριασμό μου στην Amazon ότι θα φροντίσω να ενημερώσω, με κάθε λεπτομέρεια για ΟΛΗ την γραφειοκρατία αλλά και γενικότερα για την εμπειρία μου λεπτομερώς, διότι δεν υπήρχε κανείς να με ενημερώσει κι εμένα.

Το πρώτο μου βήμα ήταν μία έρευνα στην σχετική σελίδα της Amazon, όπου αποδείχτηκε αρκετά, όχι πλήρως, κατατοπιστική:

Become an Amazon Seller | How to Sell on Amazon

Σε αυτή τη σελίδα μπορείς να ενημερωθείς για το πως δουλεύει το όλο σύστημα, για το αν θες να πουλάς ως ιδιώτης (μέχρι 40 τεμάχια το μήνα με επιπλέον χρέωση 0,99€/τεμάχιο)  ή ως επιχείρηση (αμέτρητο αριθμό προϊόντων με σταθερή επιπλέον χρέωση ασχέτως ποσότητας 49€/μήνα περίπου). Αν θες να είσαι εσύ ο άμεσος πωλητής (FBM), που σημαίνει ότι εσύ θα συσκευάσεις, θα στείλεις και φυσικά θα αναλάβεις την εξυπηρέτηση του πελάτη, καθώς και το άχαρο κομμάτι της επιστροφής ή αν θες να αναλάβει το Amazon (FBA) όλο αυτό το κομμάτι με αυστηρές προδιαγραφές. Ένα σημαντικό θέμα είναι το κέρδος σου. Στη σελίδα αυτή θα βρεις στο “Pricing” τον υπολογιστή «calculator» και θα συμπληρώσεις όλα τα πεδία, ώστε προσεγγιστικά πάντα θα δεις το περιθώριο κέρδους, την προμήθεια της Amazon, κλπ.

 

Το δεύτερο βήμα ήταν να ψάξω στο διαδίκτυο σε ελληνικό επίπεδο, μήπως και διαβάσω κάτι διαφορετικό από τα συνηθισμένα, κοινώς μία μετάφραση από το site της Amazon για τα βασικά.

 

Λοιπόν, εδώ είναι κάποιες βασικές και απαραίτητες οδηγίες και ενέργειες που πρέπει να κάνεις πριν ξεκινήσεις την εγγραφή, που δεν θα σου πουν ΠΟΥΘΕΝΑ!

Μακάρι, να έβρισκα έναν άνθρωπο να με ενημερώσει και θα είχα γλυτώσει 20 μέρες, ακύρωση εργασίας, τρέξιμο και αναμονή. Κατά την εγγραφή, στο κομμάτι της ταυτοποίησης των στοιχείων, ζητάει να ανεβάσεις φωτοτυπία της ταυτότητας και της τραπεζικής σου κίνησης. Το σύστημα θέλει να είναι μεταφρασμένα από επίσημο φορέα στην αγγλική γλώσσα, δεν δέχεται την ελληνική. Αφού ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία σου ζητάει λογαριασμό ΔΕΚΟ των τελευταίων 90 ημερών, την έναρξη της επιχείρησης και την κίνηση της πιστωτικής κάρτας, καθώς και για το Ευρωπαϊκό Τμήμα, ένα χαρτί εξουσιοδότησης της εταιρείας προς το πρόσωπό σου, ακόμη και αν έχεις ατομική επιχείρηση. Εξουσιοδοτείς… τον εαυτό σου.

Συγκεκριμένα χρειάζεσαι να έχεις, γιατί αλλιώς θα τρέχεις:

ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΞ (στέλνεις email για ραντεβού για μετάφραση στα Αγγλικά και σου απαντούν άμεσα για την ημέρα και ώρα προσέλευσης).

ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

  1. Ταυτότητα (και τις 2 όψεις)
  2. Τελευταίο Bank Statement (εγώ άλλαξα τη γλώσσα από τα ελληνικά στα αγγλικά και κατέβασα το PDF)

ΑΠΑΝΤΟΥΝ ΜΕ EMAIL ΓΙΑ ΤΟ ΑΝ ΕΓΚΡΙΘΗΚΕ ΚΑΙ ΠΑΜΕ ΣΤΟ

ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ

Εκεί μπαίνεις στο κεντρικό σύστημα και αν εμφανιστεί κουτάκι σε κόκκινο χώμα με θαυμαστικό πατάς πάνω για να δεις τι άλλο χρειάζεται ώστε να ενεργοποιηθεί ο λογαριασμό σου. Σίγουρα για τις Η.Π.Α. θα χρειαστούν στο 3, 4 και 5,  για το Ευρωπαϊκό το 6 και το 7 όταν θα καταχωρήσεις το προϊόν σου.

  1. Λογαριασμό ΔΕΚΟ της έδρας των τελευταίων 90 ημερών
  2. Έναρξη εταιρείας
  3. Τελευταίο Credit Bank Statement
  4. Power To Act – Για το Ευρωπαϊκό Amazon (amazon.co.uk). Παραθέτω τι έγραψα, το οποίο και το ενέκριναν:

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ:…..

VAT NUMBER:

ID NUMBER:

BANK ACOUNT:

POWER TO ACT ON BEHALF OF THE COMPANY

The undersigned NAME of Company here (herein after, the “Company”), duly represented by NAME and function of the signatory here, confirms that NAME is authorized to open a Selling on Amazon payment account with Amazon Payments, accept the User Agreement and other Policies, have access to the Selling on Amazon payment account and initiate transactions in the name and on behalf of the Company.

Date: …..

By:

Signature:

 

  1. Αγορασμένο Barcode. Το δικό μου το αγόρασα από το 520 Barcode (δεν κάνω διαφήμιση) που είναι στην Ελλάδα και με ένα τηλεφώνημα θα σε διευκολύνουν.

 

Συγχαρητήρια ενεργοποιήθηκε ο λογαριασμός σου! Είσαι έτοιμος να ξεκινήσεις να πουλάς στο Amazon! Ήταν 5:30 το πρωί όταν μου ήρθε το email και ήταν το καλύτερο ξύπνημα. Ήταν τέτοια η χαρά μου που δεν χρειάστηκε να πιω καφέ εκείνη την ημέρα.

 

Άνοιξα αμέσως τη σελίδα μου και ξεκίνησα να καταχωρώ το προϊόν μου, μαζί και το YouTube σε βίντεο που σε βοηθούν πως να καταχωρήσεις το προϊόν σου. Ο Θεός να τους έχει καλά! Για κάποιον που χρησιμοποιεί τον υπολογιστή, το διαδίκτυο και την κοινή ηλεκτρονική λογική τα βήματα είναι βατά. Πρέπει να διαβάσεις προσεκτικά τις οδηγίες καταχώρησης του προϊόντος, των φωτογραφιών, των λεπτομερειών του προϊόντος σου, τιμές και τα μεταφορικά.

 

Η διαδικασία είναι λίγο κουραστική, η Amazon παίρνει μεγάλη προμήθεια, αλλά αν ανοίξεις αυτή την πόρτα ανοίγεις το δρόμο για μία αγορά που σε άλλη περίπτωση θα φάνταζε άπιαστη.

 

Μην ξεχνάμε ότι η Amazon είναι ο μεγάλος παίκτης της παγκόσμιας αγοράς, μήπως ήρθε η στιγμή οι Έλληνες να την κατακτήσουμε;

 

 

Comments

  1. Καλημέρα
    Χρήσιμο το άρθρο σου. Ευχαριστώ. Αν θέλεις γράψε μου στο εμαιλ, θα μου άρεσε πολύ να μιλήσουμε για το θέμα.
    Ευχαριστώ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *